Ask your own question, for FREE!
Mathematics 84 Online
strugglinginSchool27:

which graph represents the solution to this system of inequalities? 3x - 5y ≤ 15 y > -2/3x + 1

strugglinginSchool27:

i dont have the photos of the graph

strugglinginSchool27:

gtg teacher coming over

Jumper:

This is gonna be hard with no pictures bro 😬

Jumper:

So to represent the solution to this system of inequalities, you're going to require to graph each inequality discretely and then ascertain the region where both inequalities will overlap. To start just graph the inequality 3x - 5y ≤ 15: All you literally do is just re-inscribe it in slope-intercept form like so (y = mx + b): -5y ≤ -3x + 15 y ≥ (3/5)x - 3 The inequality is probably gonna be represented by the shaded region above the line y = (3/5)x - 3 I'm gonna conjecture cuz ain't no picture. So the line has a y-intercept of -3 and a slope of 3/5, denoting that starting at the y-intercept, for every incrementation of 5 units in x, you'll go up by 3 units in y. graph the inequality y > (-2/3)x + 1: The inequality is already in slope-intercept form so dont mess with that crap lol. Next inequality will most likely be represented by the shaded region just like the other one above the line y = (-2/3)x + 1. This line has a y-intercept of 1 and a slope of -2/3, designating that starting at the y-intercept, for every incrementation of 3 units in x, we go down by 2 units in y. The rest i can't precisely avail with cuz I can't give you an image to imagine what it'll look akin to cuz I don't even ken what it looks akin to but you ken how to do it so yeah.

Jumper:

Sorry about some of the wording cuz I'm not on my phone and I'm typing from an electric computer with a damn touch screen

Jumper:

It's supposed to be KNOW not ken.

Can't find your answer? Make a FREE account and ask your own questions, OR help others and earn volunteer hours!

Join our real-time social learning platform and learn together with your friends!
Can't find your answer? Make a FREE account and ask your own questions, OR help others and earn volunteer hours!

Join our real-time social learning platform and learn together with your friends!